Meest gestelde vragen, FAQ's, Frequently asked questions | 123Scootmobiel.nl

faq


Hieronder vindt u een overzicht van de verschillende betaalmogelijkheden.

BetaalmethodeBetaalkosten
IDEALGratis
VooruitbetalingGratis
Creditcard (in de winkel en online)Gratis
Contact (in de winkel)Gratis
Pinnen (in de winkel)Gratis
Rembours€ 12,00
Achteraf betalen (afterpay)€ 0,95



IDEAL

Met IDEAL kunt u uw betaling doen vanaf de ABN AMRO, Rabobank, ING, SNS Reaal, SNS Regiobank, van Lanschot Bunq, Triodos Bank, Friesland Bank, Knab of de ASN Bank.
De banken welke IDEAL ondersteunen groeit en daarom kan dit overzicht niet volledig zijn, kijk op de website van IDEAL voor het actuele overzicht.

IDEAL is de gemakkelijkste manier van betalen op het internet.


Vooruitbetaling

Indien u kiest om uw bestelling vooruit te betalen, kiest u ervoor om het openstaande bedrag zelf op ons rekeningnummer over te maken.
Vermeld bij het handmatig overmaken altijd uw bestelnummer in de omschrijving.

Ons rekeningnummer:

Internet Zorgwinkel
IBAN: NL90 ABNA 0470 8360 67
BIC: ABNANL2A

Hou met deze betaalmethode wel rekening met één tot drie werkdagen extra levertijd.
Zodra wij de betaling ontvangen hebben, versturen wij uw bestelling nog dezelfde dag.


Rembours

Met de rembours betaalmogelijkheid kunt u de bestelling contant afrekenen bij de bezorger van het pakket.

U dient hiervoor het totaalbedrag gepast aan de chauffeur te overhandigen.

Achteraf betalen

Met de achteraf betaalmogelijkheid kunt u uw bestelling direct ontvangen na uw bestelling.
U krijgt binnen enkele dagen een betaaloverzicht per e-mail toegezonden.

Na ontvangst van je betaaloverzicht heb je 14 dagen om te betalen. Gaat er iets retour?

Dan betaal je alleen voor het behouden deel van je bestelling.

U wilt uw product ruilen?


U kunt bestelde producten binnen 7 dagen en zonder gebruikssporen ruilen voor een ander artikel.


Retour adres:

12Scootmobiel.nl
t.a.v. afdeling retouren
Melkwegstraat 16
2516 AJ Den Haag


Wij kunnen artikelen eventueel ook bij u afhalen.
U wordt vooraf geïnformeerd over de afhaalkosten.

Download hier uw Retourformulier

Ons ruil en retour beleid:

U kunt bestelde producten binnen 7 dagen en zonder gebruikssporen retourneren of ruilen voor een ander artikel.

Indien u hier gebruik van wilt maken, vraag dan via het contactformulier een retournummer aan.


Vermeld hierbij uw bestelnummer en de omschrijving van het probleem.

Retour adres:

123Scootmobiel.nl
t.a.v. afdeling retouren
Melkwegstraat 16
2516 AJ Den Haag


Wij kunnen artikelen eventueel ook bij u afhalen.
Retourneren kost standaard € 6,95, bij afwijkende gevallen wordt u vooraf geïnformeerd over de afhaalkosten.

Download hier uw Retourformulier

Ik heb een defect artikel ontvangen, wat nu?


Wij adviseren u altijd om bij ontvangst van uw bestelling het product uit te pakken en te controleren op defecten.
Is uw product defect of beschadigd geleverd?
Dit kunt u binnen 3 werkdagen na ontvangt bij ons melden

Om u zo snel mogelijk te helpen kunt u de volgende stappen volgen.

  • Stuur via het contactformulier een bericht naar ons.
    • Vermeld hierbij uw bestelnummer en een duidelijke omschrijving van het defect.
  • Download het retour formulier en stuur deze ingevuld retour, samen met het artikel.
  • Zodra wij het artikel retour hebben ontvangen krijg u hiervan bericht per mail.
  • U ontvangt binnen 7 dagen uw aankoopbedrag terug of een vervangend artikel.

Download hier uw Retourformulier

Let op: Vrijdag 29 Juni aangepaste openingstijden.

Op 29 Juni hebben wij een bedrijfsuitje en zal onze showroom open zijn van 08:30 tot 14:30 uur.


Openingstijden:

Maandag 08:30 - 17:00 uur
Dinsdag 08:30 - 17:00 uur
Woensdag 08:30 - 17:00 uur
Donderdag 08:30 - 17:00 uur
Vrijdag 08:30 - 17:00 uur

Ons bezoekadres (showroom):

Melkwegstraat 16
2516 AJ Den Haag, Nederland

Bij vragen of opmerkingen kunt u altijd contact met ons opnemen.


Onze medewerkers staan u graag te woord!


U kunt altijd een mail sturen naar: info@123scootmobiel.nl
Wij streven ernaar om ieder bericht binnen 3 uur te beantwoorden.

Tijdens openingstijden kunt u ons ook telefonisch bereiken op nummer: 070 - 4140057

Onderhoudspakket voor alle scootmobielen en elektrische rolstoelen

Een goed onderhoud is vanzelfsprekend belangrijk voor de levensduur van uw scootmobiel of elektrische rolstoel.
Het goed onderhouden van uw scootmobiel is, net als bij een auto, werk voor specialisten.
Onderhoud is de beste investering om zorgeloos te blijven rijden.

Bij onderhoud van uw scootmobiel, wordt er aandacht gegeven aan alle punten die zowel zichtbaar als onzichtbaar zijn voor de eigenaar.

Bij aanschaf van het onderhoudspakket in combinatie met een nieuwe scootmobiel of elektrische rolstoel, zullen wij een onderhoudsafspraak met u inplannen.
Dit is normaal gesproken ongeveer 1 jaar na aanschaf, op aanvraag kan dit ook eerder.



1 onderhoudsbeurt bevat de volgende controlepunten:

  • Algehele motor controle
  • Collector controle en schoonmaken
  • Koolborstels worden schoongemaakt
  • Wiellagers controle
  • Aandrijfmotor lager controle
  • Lagers smeren
  • Stuurbalhoofd
  • Bandenspanning
  • Banden controle
  • Accu volledige controle
  • Acculader controle



Overige informatie:

  • De pakketprijs is inclusief arbeidskosten
  • Ophalen en bezorgen tot 30km (gemeten vanuit onze vestiging)
    • Buiten deze regio zal € 0,19 per kilometer berekend worden
  • U kunt de scootmobiel of elektrische rolstoel ook bij ons op de vestiging brengen
  • De prijs is exclusief materialen
  • Dit pakket bevat 1 gehele onderhoudsbeurt van uw scootmobiel of elektrische rolstoel

Moet ik mijn scootmobiel verzekeren?

Net als bij een auto bent u verplicht om uw Scootmobiel te verzekeren.

Volgens de Nederlandse wet moet dit minimaal een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering zijn (WA).
U bent dan verzekerd voor schade die u met de scootmobiel aan derden toebrengt.

U kunt er ook voor kiezen om een WA verzekering met volledig casco te nemen (All Risk).
Deze verzekering bied ook dekking bij joyriding, diefstal, aanrijding (ook door eigen schuld), vandalisme of beschadiging.
Bij keuze voor deze verzekering kan er wel sprake zijn van een eigen risico, houd hier rekening mee.

Een scootmobiel heeft geen kenteken of kentekenbewijs, zoals een auto of bromfiets dat wel heeft.
Scootmobielen vallen daarom onder de categorie 'ongekentekende voertuigen'
Bij het afsluiten van de verzekering ontvangt u een verzekeringsplaatje dat u achterop de scootmobiel moet monteren.


Waar kan ik mijn scootmobiel verzekeren?

  1. ANWB
    1. Ongeveer € 53,00 per jaar
    2. Klik hier voor meer informatie en het berekenen van uw premie
    3. Telefoonnummer 088 - 269 2222
  2. Scootmobiel Hulpdienst
    1. Ongeveer € 36,00 per jaar
    2. Klik hier voor meer informatie en het berekenen van uw premie
    3. Telefoonnummer 088 - 1188 400
  3. Univé
    1. Ongeveer € 60,00 per jaar
    2. Klik hier voor meer informatie en het berekenen van uw premie
    3. Telefoonnummer 0592 - 34 95 65

Wat is de juiste oplader voor mijn scootmobiel?

Scootmobiel opladers zijn er in veel verschillende soorten en maten.
De juiste oplader voor uw scootmobiel is van groot belang voor het behoud van uw accu's.

Om de juiste oplader uit te kiezen voor uw scootmobiel, kunt u het tabel hieronder gebruiken.


Hierbij een aantal tips voor het goed gebruiken van uw scootmobiel oplader en uw accu's.

  1. Gebruik de oplader alleen binnen
  2. Controleer of er rondom de lader genoeg ruimte is voor ventilatie
  3. Doe eerst de 3 pins aansluiting in uw scootmobiel en pas daarna de oplader in het stopcontact
  4. Zet uw scootmobiel niet weg met een lege accu, hierdoor worden uw accu's 'lui'
  5. Laad uw accu's zoveel mogelijk op zonder onderbreking